the hunger games

kan.inte.sluta.läsa!!! såå gaaaalen bokserie det är! eller okej, har bara läst halva första boken, men jag är fast. omg säger jag bara, SÅ OTROLIGT JÄVLA BRA! jag är mer fast i den här boken än jag nånsin varit me nån annan bok. cant wait to 2013 då dom ska göra filmer av böckerna! :D

"

Efter att i princip hela världen har gått under, för undantag av Nordamerika bildades Panem, ett land bestående av 13 distrikt och Huvudstaden. Krig bröt ut mellan Huvudstaden och distrikten och alla distrikt blev besegrade, med undantag för distrikt 13 som blev utplånat. Livet i distrikten är hårt, särskilt eftersom huvudstaden varje år engagerar Hungerspelen för att rebellerna aldrig ska glömma hur stark huvudstadens makt är. I Hungerspelen skickas varje år 1 flicka och 1 pojke från varje distrikt, dvs. 24 "spelungdomar". De släpps in på en arena som kan vara vad som helst från en öken till ett vinterland. Spelets regler? Den som överlever får åka hem...

Katniss Everdeen är 16 år och lever i distrikt 12. Hennes far är död, så hon ägnar sin fritid åt tjuvjakt i skogen utanför distrikt 12 för att försörja sin lillasyster Prim och sin mor. När Prim blir uttagen till Hungerspelen måste Katniss anmäla sig frivillig för att skydda henne."

från wikipedia.

nä nu ska jag duscha sen läsa lite till, hihi :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0