Zaterdag

var hur skönt som helst att sova ut idag igen, ingenting att bry sig om alls :D lekte lite med ungarna innan hela familjen skulle iväg på lunch me massa vänner, men jag valde att stanna hemma, kändes bättre så. än att ja ska sitta där med typ 10 pers eller mer som alla babblar holländska och lite då och då översätter nått på engelska för att ja ska veta ungefär vad det är för ämne dom pratar om. så istället ficade ja lite soppa, lite gokaffe, lite mackor och bara degade i soffan nån timme, sen i brist på annat småstädade jag litegrann. när familjen kom hem igen så lekte jag och barnen med play-doh, blev en galen röra av allting. men det var kul! lärde dom att göra gubbar som kan stå, och bilar hahaha.. men dom höll i ca 1 minut innan victor hade förstört dom igen. sen kom deras vän sabine hit också, så hade ännu en unge att ta hand om. och sen kom det ba mer och mer folk, och vinflaska efter vinflaska öppnades, och tillslut stog det en massa vuxna i köket och drack medans jag försökte få i alla 3 småbarnen nån mat, men det blev typ matkrig efter ett tag. trodde jag skulle bli galen ett tag, hela middan tog 1½ timme, och när jag fått barnen i säng så slog jag mig ner i soffan direkt med en kall öl. orkade inte vara social med alla gäster. det tar fan på krafterna när allting i ens omgivning är nytt, man måste tänka mycket mer hela tiden, plus att jag har massa barn att ta hand om. inte konstigt jag sovit 12 timmar dom två senaste nätterna.
imorgon blir det troligen en sväng in till amsterdam, och sen ska vi fara på nån ridskola :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0