They will not break us

Jag vet inte om jag inbillar mig, men senaste dagarna har de ba blivit ljusare och ljusare på morgonen? Och varmare ute också? :S vädret här svänger verkligen som om det hade PMS eller nånting. igår tex när vi satt hos Leah och snackade i köket, så var det jättesoligt ute, så vi tänkte att barnen kunde ju leka på baksidan, 1 minut senare ösregnade det. som att nån ba tryckte på en knapp eller nånting. så helt plötsligt slutade det igen och blev varmt och skönt istället. hm. wierd.

Lone var ledig igår också, så hade ju henne hela dagen och var veeeeeerkligen inte taggad på att leka nånting, är ju så duktig på att vända på dygnet under helgerna, så måndagar är sjukt sega. fixade en playdate åt henne på morgonen, som for hem vid lunch. men då ringde Leah och räddade mig och sa att vi kunde komma dit, så flickorna fick leka av sig där istället. både jag och leah var helt döda så tillslut klarade vi inte av allt skrik och spring så vi satte på en film så vi kunde få lite lugn och ro iaf. men självklart sen när man kommer hem och har käkat middag och tänker "fan va skönt nu ska ja sova tidigt" så blir man ju aspigg? så jag la mig i sängen med laptopen och såg Bridget Jones dagbok, och sen lite emil i lönneberga :D men kunde inte sova efter de heller, så tänkte ja her på tvn en stund så kanske ja somnar till nått tråkigt program. men då var de nån dokumentär eller nånting på Animal Planet om 5 pers som kraschade med ett plan mitt i afrika, och överlevde. dom va där 6 dagar, utan varken mat eller vatten, dom drack sitt eget piss och skit, var skadade och såren ruttnade och allting. men dom överlevde ändå! tyckte det var jätteintressant att kolla på iaf, så jag somnade inte förrän kring halv4 tiden.
vid halv 8 vaknade jag och va aspigg igen, sprang ner och lekte lite innan ja tog barnen till skolan, men när ja kom hem igen kring 9 så somnade jag såfort ja satte mig i soffan typ. hahah, vaknade 1½ timme senare av att städarna kom in, blev lite pinsamt. men dumma jag gick ju upp på mitt rum och skulle se tv, somnade såklart igen. vaknade halv12 och insåg att ja borde va och hämta victor precis nu. så ja skyndade mig fort som fan dit, helt nyvaken och hemsk. Leah var också sen dit, så våra ungar var dom enda kvar på hela skolan hahah... så vi drog hem till dom och käkade lunch innan vi tog cyklarna bort till rebecca istället så vi kunde ha våra vanliga tjejsnack. men var dock inte så lätt med 6 ungar som sprang omkring. stannade och käkade middag där för ja orkade verkligen inte fara och handla och laga nå middag.
var ensam med barnen ikväll också, så var tvungen att lägga dom osv. var inte lätt kan jag lova, dom ville att ja skulle läsa en bok för dom, jag kan knappt holländska ens? kan prata lite, men omöjligt att läsa och försöka uttala allting. så det fick bli en pekbok hahahah. men dom va så griniga så ja hedde bara på tvn åt dom och gick därifrån. orkade verkligen inte!!!! dom somnade ju iofs ganska fort så det var bra. Anneke kom hem vid 8tiden, och då kände ja ba hur trött ja va, men SJÄLVKLART igen, direkt ja kommer upp på rummet så blir ja pigg typ. såg några avsnitt av How i met your mother, och nu kan ja inte sova igen. blir galen. ska seriöst börja gå och lägga mig samma tid som barnen. fyfan va skönt.

TAGGA HELGEN DÅÅ!!

Kommentarer
Postat av: olivia

JAAAA, vi ska surfa tillsammans sen!!! :D :D FATTAR DU HUR TAGGAD JAG ÄR?! JAG ÅKER OM 18 DAGAR!

2009-10-28 @ 10:47:45
URL: http://www.oliviaolsen.se
Postat av: olivia

jag funderar ( MEN BARA FUNDERAR SO FAR ) på att då jag kommer hem från frankrike, försöka jobba ihop pengar och komma och fira nyår med er! :) Men bara funderar än...

2009-10-28 @ 20:31:21
URL: http://www.oliviaolsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0