Goeden avond!

En annan aupair, Lea, från australien, som jobbar hos Lone's bästa vän, var förbi idag med hennes ungar och vi umgicks lite, var riktigt kul. nu har jag iaf lite vänner här, hon och en till au pair som jag inte kommer ihåg vars hon va ifrån, och lea ska ta me mig ut lite nästa vecka och då ska ja även få träffa rebecca, en tjej från typ guatemala eller nånting. så det blir nice! efter att lea och barnen (en heter sabina!!) hade varit här så drog vi till dansskolan för småflickorna hade balett, och under tiden for jag omkring med anneke, victor, lea, anna-belle och freddi(tjej) och gled litegrann. var tvungen att köra hem lea för hon mådde skitdåligt, migrän och allt möjligt. plus lite bakis berättade hon för mig hahaha. efter att ha hämtat flickorna sen från dansen for vi och köpte lite nya danskläder åt lone, sen for jag ut och provkörde med michiel, har ju aldrig kört en automatbil förut!! men det gick bra, sjukt ovant nu att inte använda växlar eller vänster ben haha... trafikreglerna här är ju exakt samma som i sverige så de va inga problem, bara det att vägarna är sjukt mkt smalare och alla kurvor är galet skarpa. men vänjer mig väl snart :) for och handlade inför middagen också, här kan man tydligen köpa sitt vin i mataffären, så jag fick välja. blev en senmiddag, åt vid klockan 8 när barnen hade gått och lagt sig, och sen satt vi vuxna och pimplade vin och snackade om resor och sånt. men jag är fortfarande sjukt trött, sov 12 timmar inatt och att fara omkring överallt och vara aktiv med barn tär på krafterna! så nu ska jag gå och lägga mig :) hoppas ni hare bra där hemma!
här är mitt holländska nummer: +31657710943, men använder både det och mitt svenska, har två mobiler så. om ni vill ringa eller nånting, ring på det holländska, eller så fixar ni skype! :)

WELTERUSTEN! (sov gott :])


Kommentarer
Postat av: Sabina

heej:) är det kul att vara aupair där du är för jag vet inte riktigt vilket land jag ska åka till när jag ska vara aupair? haha fint namn btw:)

2009-10-03 @ 22:38:44
URL: http://sceeh.webblogg.se/
Postat av: tess

JAG ÄR JÄÄÄVLIGT AVUNDSJUK*!!! sen saknar jag dig också :(

2009-10-10 @ 16:58:48
URL: http://tessadolphson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0