Im in love

I fredags var det samling kvart i 6 vid central, jag och lukas va där tidigt och de kom ba mer och mer folk vi aldrig sett förut, men tillslut kom våra vänner. vädret var kasst, det bara öste ner regn och var kallt, och såklart var bussen sen som fan, så vi höll ju på dö. blev iaf en 2½ timmes bussresa ner till Gerroa och Seven miles beach, där vi skulle bo över helgen. var en samling med alla ca 40 personer, sen delade vi upp oss i rum. bodde med eva från österrike, stephanie från schweiz och lena från tyskland. var svinkallt inne på rummet men vi hittade en ascool varmfläkt som vi försökte få igång. sen blev det några öl med killarna ute på gården, och tidigt i säng. för det vart upp och hoppa på lördagmorgon 06.30! göra sig i ordning lite och äta frukostbuffé ute på gården med alla andra kl 7 och sedan blev det att testa våtdräkter och allt. sen var det bara att gå ner till stranden och börja med lektionerna. vi må ha fått den fulaste instruktören men han var den bästa av dom också, så det var ju bra det iaf. resten av surfgrabbsen var huuuur nice som helst, spec en av dom hihiih... i början när vi skulle surfa var det ganska lätt eftersom vi bara skulle ligga på brädorna som i armhävningsposition och försöka hitta balans osv. fast blev en himla massa krockar och fall hahaha. sen blev det hamburgare till lunch och en massa solning. jag och eva låg för det mesta i hängmattan och snackade , men det var ashärligt. sen var det bara på med våtdräkterna igen och ner till stranden, och vi skulle då börja lära oss att stå upp på brädan. var till en början helt jävla omöjligt, men tillslut gick det , fast itne så himla länge då.. hahahha men det blev en himla massa goda skratt iaf kan jag lova! och jag lyckades med att få min bräda i huvudet, på repet (som man sätter fast foten i) runt halsen och höll på strypa mig själv, och en massa mystika blåmärken lite här och var hahah.. sen blev det upp och ta en kall dusch och nåra öl. våran teamleader "chap" tog massa bilder när vi surfade så han hedde upp dom på tvn så ala fick kolla, hahha och jag lovar ja grinade. det var riktigt actionshots när folk flög åt alla håll och kanter, verkligen närbilder också så man ser facet och allt. hahah. sjuukt kul! efter det vart det bbq och en maaassa gomat och sen upp till puben med 4 andra. haha vi hittade inte riktigt i början så vi vandrade omkring i byn hur länge som helst, men tillslut fann vi våran väg, men det var rätt så tråkigt så vi tog några öl och sen tillbaks till campingen, men precis när vi kom så hade dom andra tänkt gå upp till puben. men vi chillade där ett tag, sen var det bara några st som orkade gå upp till puben igen, och jag var en av dom kan jag lova.. hahha var ett band där som spelade en massa gammlåtar , så vi dansade en hel del, och jag kammade många gratis öl. sen gick vi ner till stranden där resten av gänget hade gått och slagit sig ner, och gud vet vad som hände sen, jag kommer iaf ihåg att ja stapplade som fan och var packad som satan. hahahah, perfekt när man ska upp kl 7 nästa morgon och surfa liksom. men upp klev jag, och jag kan säga att jag var inte den enda som var sliten.. 90% var det typ hahha, så surfingen gick inte så superbra den morgonen. men efter lite lunch så vart det bättre, men dock så blev vädret dåligare, var en storm på g så vågorna blev helt galna efter ett tag. inte så bra för oss nybörjare hahaah. hann även med lite lektioner om havet, strömmar och vågar och allt sånt där, och lite aussie surf slang, hahaha.. sen blev det att packa och städa och bege sig hemmåt, kollade på en surfingfilm på bussen, sen sov jag resten av vägen. blev en hiiiimla massa mat när jag kom hem, och nu är jag hur trött som helst. och min kropp är helt död efter all surfing. så ska krypa ner i sängen och sooova så länge jag kan, har ju ingen skola nu längre :)

asså jag är så kär.. så kär i detta land! aah det är sjukt. jag vill verkligen inte fara hem. skulle inte tveka en sekund om ja fick stanna, men då äre ju jävla skolan hemma som ja måste ordna. this is where i belong! och seriöst om ni nånsin får chansen att surfa , GÖR DET!!! man bara ligger där i vattnet, solen steker, man ser en våg komma och man gör sig redo, börjar paddla och bara gliiiider (eller kraschar).. ÅÅH i love it!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ååååh, ÄLSKA :D

efter skolan i swea drar vi gumms,

skulle inte tveka en sekund!!!

Love u !

2008-12-14 @ 17:52:39
Postat av: roos

gud vad roligt och lära sig surfa! :)

2008-12-15 @ 20:53:20
URL: http://frokenroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0